BRANDAX

EEN BIJZONDER AVONTUUR

Ruim 45 jaar geleden opende Brandax de (garage)deuren. De start van een bijzonder avontuur en het begin van het Brandax van nu. 

Een betrokken en persoonlijke makelaardij met uitgebreide kennis en expertise van de woningmarkt in Zeeuws-Vlaanderen. De afgelopen 45 jaar zijn er vele panden gepasseerd en zijn er een hoop Brandax borden in voortuinen geplaatst en op ramen geplakt. Brandax is nu een gevestigde naam in de regio, met een fraai kantoor aan de Markt in Axel.

Brandax is eerlijk, betrouwbaar, transparant, vakkundig en betrokken. Wij kennen de markt als geen ander en doen er alles aan om de aan- of verkoop van uw huis tot een leuke en prettige ervaring te maken. Wij vinden het belangrijk dat u zich fijn voelt in uw huis, en geen vervelende nasmaak aan de (ver)koop overhoudt. Daarom
werken wij graag samen met u. Transparant en eerlijk, zodat u
met een goed gevoel aan ons terugdenkt terwijl u geniet van uw
nieuwe huis.

ONS TEAM

Chris van den Branden

CHRIS VAN DEN BRANDEN

REGISTER-MAKELAAR EN REGISTER-TAXATEUR

Het is misschien een tikkie vroeg, maar rond zeven uur, half acht begint mijn werkdag. Dan werk ik administratie bij en check ik koopaktes en taxatierapporten. Want daarna, tegen half negen, start de ‘waan van de dag’. Ik lever me dan helemaal over aan onze klanten. Vragen beantwoorden, taxaties en waardebepalingen doen, wat de dag ook brengt. Het leukst vind ik de persoonlijke gesprekken én de blijken van waardering. Ik probeer dan ook altijd net wat meer te doen, dan wat men van me verwacht. Aan het eind van de dag rijd ik terug naar mijn eigen droomwoning in Koewacht, eet ik gezellig samen met mijn gezin en kom ik helemaal tot rust op mijn favoriete plekje in huis: de sauna.

Jessica Govaert

JESSICA GOVAERT

ASSISTENT MAKELAAR/ BINNEN- EN BUITENDIENST

Nú, het liefst nú! Kent u dat gevoel? Dat u net uw droomhuis op internet heeft gezien en het zo snel mogelijk wilt bezichtigen? Dan probeer ik dat mogelijk te maken. Ik plan bezichtigingen in en begeleid ze. Maar ik beantwoord ook telefoontjes en verzorg de uitwerkingen en aanmeldingen van woningen. Lekker, die afwisseling. En fijn, dat persoonlijke contact. Ik hou ervan! En dat straal ik, net als mijn collega’s trouwens, dan ook graag en met veel enthousiasme uit. Enthousiast word ik ook van uit eten gaan met familie of vrienden; lekker lang tafelen en een goed gesprek. Maar even in m’n eentje thuis op de bank zitten met een goed boek en een glas wijn, daar zeg ik ook geen nee tegen!

Martine de Jonge

MARTINE DE JONGE

MEDEWERKER BINNENDIENST/OFFICE MANAGER

Is altijd alles standaard en loopt altijd alles van een leien dakje? Nee, natuurlijk niet. Maar dan is het juist leuk om met de klanten mee te denken en oplossingen te zoeken. Laat dat maar aan mij over. Laat een heleboel dingen overigens maar aan mij over. Ik beantwoord telefoontjes, maak koopaktes op, doe de planning voor overdrachten en inspecties, houdt contact met verkopers, werk dossiers uit en doe de facturering. Mijn ultieme beloning? Verkopers en kopers die met een tevreden gevoel bij de notaris zitten. Dan ga ik met een goed gevoel weer naar huis in Zaamslag. Het liefst kruip ik dan in de keuken, waar ik nieuwe recepten uitprobeer. Of ik ga lekker een stukje wandelen of een boek lezen. Heerlijk.

Nancy van der Smissen

NANCY VAN DER SMISSEN

GRAFISCH MEDEWERKER/MANUSJE VAN ALLES

Een goed begin is het halve werk, dus mijn dag begint met koffie 😉 Nadat ik de kinderen naar school heb gebracht, begin ik met het maken van advertenties en bewerken van foto’s. Alles voor een zo mooi en compleet mogelijke presentatie van de woningen. Wanneer Martine en Jessica het druk hebben, help ik hen een handje. Ik hou van de gezellige open sfeer op kantoor en vind het leuk om in de buurt van mijn man Chris te zijn. Maar ik werk ook wel eens van huis uit. Handig, vanwege onze drie kids en de hele beestenboel. We hebben onder meer een paard en een pony. Ik vind het heerlijk om buiten bij ze te zijn. Binnen kan ik erg genieten van een goed boek of een hapje en drankje met vriendinnen.

Fred van der Branden

CHOUCKE VAN DEN BRANDEN

KANTOORHOND

Ik heb een belangrijke taak bij Brandax, namelijk het overenthousiast ontvangen van onze bezoekers. Dat doe ik dan ook vol overgave. Ik kwispel extra hard en gooi mijn schattige hondenoogjes in de strijd om mensen blij te maken. Dat lukt best vaak, al zeg ik het zelf. Het leuke is dat ze zelfs bereid zijn om mijn speeltje af en toe weg te gooien, zodat ik er achteraan kan rennen. Superaardig van ze, ik geniet ervan. Net als een aai over mijn bol trouwens. Thuis, bij mijn baasjes Chris en Nancy, lig ik het liefst op een fleecedekentje tegen de kinderen aan. Maar ik wil ook nog wel eens uit de tuin ontsnappen voor een spannend wandelingetje in de buurt. Zie me dan maar weer eens te pakken te krijgen… 😉

Martine de Jonge

DE HISTORIE

“In 1977 richtte Willy van den Branden, Brandax op. Zijn kantoor? De garage. In de loop der jaren groeide Brandax uit tot het makelaarskantoor van nu. Een bekende speler in de regio met, sinds 1997, een mooi kantoor aan de Markt in Axel. Zoon Chris zwaait er nu de scepter, die in 2010 officieel ‘het stokje’ overnam.

1977

HET BEGIN

Op 24 februari 1977 werd Brandax opgericht! De Stem van dinsdag 20 september 1977 berichtte over de inschrijving van Brandax in het handelsregister.

1978

WILLY

Trotse oprichter Willy van den Branden voor het allereerste kantoor van Brandax… de garage!

’80

JAREN 80

Het kantoor van Brandax in de jaren ‘80. In de loop der jaren groeide Brandax uit tot een bekende naam in de regio, met een groeiend klantenbestand in Zeeuws-Vlaanderen.

1997

VERHUISD

In 1997 verhuisde Brandax van aan huis naar het mooie kantoor aan de Markt 10.

2007

CAFE

In 2007 is het naastgelegen café gekocht en werd het pand in ere hersteld. Sindsdien is het weer één geheel!

2024

TROTS

Het kantoor anno nu! Al 17 jaar is Brandax gevestigd aan de Markt in Axel. Met een kleine make-over zijn wij nog altijd super trots op ons mooie kantoor!

BRANDAX

WERKWIJZE EN VOORDELEN

De werkwijze
Wij vinden het belangrijk dat kopers en verkopers elkaar begrijpen en respect hebben voor elkaar. Een goede basis om eerlijk zaken te doen. Dit vergemakkelijkt de verdere afwikkeling van de verkoop en leidt tot tevredenheid bij beide partijen. Eerlijk, betrouwbaar en transparant, dat zijn de belangrijkste kenmerken van de Brandax werkwijze.

De voordelen
Verkooptrucjes, partijen tegen elkaar uitspelen en de indruk wekken dat er veel kapers op de kust zijn… Daar zijn wij niet zo van. Het zijn handelswijzen die haaks staan op de fatsoensnormen van een

respectvolle omgang met elkaar. Bovendien leidt dit vaak tot onvrede bij een van de partijen (of zelfs beide). Erg onprettig bij de verdere afwikkelingen van alle zaken als je het ons vraagt!

Dat doen wij dus niet. Sterker nog, wij streven ernaar om u meer inzicht en kennis in de woningmarkt te geven. Een goed referentiekader. Wij zijn namelijk van mening dat wie zich als eerste meldt om een woning te kopen én financieel goed voorgelicht is, het juiste 

kopersprofiel heeft. Wij zullen dan ook geen andere kandidaten in de onderhandeling betrekken zolang wij het vertrouwen hebben dat we samen het beoogde resultaat kunnen bereiken.